Prisijunk

Įveskite Dalyvio vardą ir slaptažodį:

 

Pamiršote slaptažodį?


Apklausa

Ar keisite gyvenimo būdą po atostogų?




Apklausų rezultatai


Kaip sulieknėti? Lieknėk visam gyvenimui arba geriau išvis nepradėk!

Didžioji dalis Jūsų maisto turi atitikti sveikos mitybos piramidę. Ir taip visą gyvenimą!

Didžioji dalis Jūsų maisto turi atitikti svei
kos mitybos piramidę. Ir taip visą gyvenimą!

Kai įprasite, savo gyvenimo neįsivaizduosite be sveiko maisto:).

Kai įprasite, savo gyvenimo neįsivaizduosite
be sveiko maisto:).

Autorė: Nata Monkevičienė

Dažniausiai mūsų klausiate kaip sulieknėti per trumpą laiką, prašote parašyti dietą, kuri leistų per kelias savaites atsikratyti dešimčių kilogramų. Ne vieną kartą kalbėjome, kad stebuklingų dietų nėra, kad dietos gali tapti išties spąstais, ypač jaunai, nesubrendusiai asmenybei. Dietos lėtina medžiagų apykaitą, sukelia depresiją, o sunkesniais, nors ir neretais atvejais, net ir valgymo sutrikimus.

Ką gi daryti? Ne jau nėra išeities? Ne! Visiškai nebūtina likti su papildomais kilogramais. Tam reikia atsakyti sau į šį klausimą: ar aš pasiruošęs visam gyvenimui palaipsniui pakeisti mitybos įpročius.?

Nes jei norite tik dvi savaites valgyti pagal japonų, grikių, kopūstų ar kitą dietą, geriau net nepradėkite – juk eksperimentuosite su savo sveikata. Sveikata – brangiausias turtas! Ši banali frazė yra labai teisinga - pagalvokite, kiek kainuoja gydymas ir įvairios procedūros. Dvi savaites galvosite apie uždraustą maistą, graušite save, jei „sugadinsite dietą“ (o nesugadinti neįmanoma), o galiausiai taip sunkiai numesti kilogramai grįš su kaupu, kai tik pradėsite valgyti įprastą maistą.

Taigi, jei nusprendėte, kad norite sulieknėti ir esate pasiryžęs keisti savo gyvenimo būdą visam laikui, įgyvendinkite šias paprastas taisykles:

  • Valgyti reguliariai, dažnai. Paradoksas, bet norinčiam sulieknėti alkio jausmas turi būti uždraustas, o ne saldainiai:D. Jei nebūsite alkanas, nebus poreikio persivalgyti!
  • Valgyti įvairų maistą. Tik taip patenkinsite visus organizmo poreikius.
  • Valgyti ne per mažai. Antras paradoksas! Per griežtai savo meniu ribojantys žmonės turi dvi išeitis: mesti dietas ir skubiai persivalgyti arba susirgti valgymo sutrikimu. Mes siūlome neiti šiuo daugelio išmėgintu klaidingu keliu ir nespausti savęs į kampą. Jei labai norite – suvalgykite saldainiuką, bet ne visą dėžutę. Pora saldainių jokios įtakos neturės, nes sveikiau maitinsitės visą gyvenimą! Be to griežtai kalorijas ribojančių žmonių lėtėja medžiagų apykaita ir norint, kad svoris toliau kristų, reikia valgyti vis mažiau!!!!
  • Stengtis laikytis sveikos mitybos piramidės reikalavimų. Bet nebūtina tikrai to daryti „maniakiškai“. Sėkmės (t.y. lieknumo) dažniausiai pasiekia „pilka spalva”, o ne „juoda-balta“! Taip yra dėl to, kad sveikos mitybos piramidė skirta visam gyvenimui, skirtingai nuo dietų iš žurnalo viršelio „Numesk 10 kg per dvi savaites“. (O kas toliau, kai baigsis tos dvi savaitės?). Neįmanoma visą gyvenimą skaičiuoti porcijų ir normų.

Sveikos mitybos piramidė, daugeliui yra nesuprantama, nes ji neduoda konkrečių normų ir porcijų. Kad būtų lengviau orientuotis:

  • sukūrėme maistoforą. Pasirinkite produktą ir sužinosite kuriai sveikos mitybos piramidės maisto grupei jis priklauso. Žalia spalva: pagrindinis maistas, geltona: kasdieninis, retesnis, raudona: proginis, šventinis.
  • paruošėme produktų ir jų pakaitalų lentelę. Kuri dar konkrečiau nurodo gaires, kaip mes siūlome maitintis. Siųskite ir savo produktus, mes nemokamai pasiūlysime, kaip pakeisti juos sveikesniais.

Produktas

Pakaitalas

PIENO PRODUKTAI

Sviestas

Valgyti nedaug, arba išvis atsisakyti

Pienas 3,2 proc. arba 2,5 proc. riebumo

Pienas 1 proc. riebumo

Varškė, 9 proc. riebumo

Liesa varškė

Grietinė

Natūralus jogurtas arba grietinė 12 proc. riebumo

Sūris

Neriebus sūris, skaityti etiketes

KRUOPOS, MILTAI

Balti ryžiai

Rudi ryžiai

Miltai

Rupaus malimo miltai

Bandelė, batonai

Juoda duona su grūdais, atpratus nesaldžios bandelės taps neskanios ir beskonės, o saldžias laikyti saldumynais

PAGRINDINIAI PATIEKALAI

Mėsa su bulvėmis

2/3 lėkštėje salotų su trupučiu aliejaus ir acto, 1/3 kito maisto

Patiekalas su padažu

„Sausas“ patiekalas su daržovių salotomis su trupučiu šalto spaudimo aliejaus

Keptos bulvės „fri“

Orkaitėje su lašeliu aliejaus keptos bulvės, jei šviežios – su lupena

Kepta mėsa

Liesa mėsa, kepta įkaitintame aliejuje ir iškepus ištraukta iš keptuvės

Pica

Maža pica, daug salotos su trupučiu aliejaus

Sriuba

Neriebios mėsos sriuba be grietinės

Dešrelės

Virta neriebi mėsa

Kepti patiekalai

Kur įmanoma keisti virtais, troškintais

Vištiena

Be odos, geriausia krūtinėlė

Majonezas

Šalto spaudimo alyvuogių aliejus

Salotos su daug majonezo

Salotos su mažai majonezo

Rūkyta dešra

Virta neriebi mėsa

UŽKANDŽIAI

Užkandžiai darbe: sausainiai, čipsai, etc.

Užkandžiai: vaisiai, daržovės, juoda duona, salotos

Sumuštinis

Juoda duona su daržovėmis

ALKOHOLIS

Alus su užkanda

Tik alus

Vynas, šampanas

Sausas vynas

Likeris

Brendis

SALDUMYNAI

Pyragas su arbata

Daug arbatos su trupučiu pyrago

Kava su grietinėlė ir cukrumi

Kava su ½ arbatinio šaukštelio cukraus arba be cukraus

Konservuotos sultys

Negazuotas mineralinis vanduo, šviežiai spaustos sultys

Saldumynai

Saldumynai tam tikromis progomis (savaitgalį, per šventes), vaisiai, jogurtiniai, želė, neriebūs

 

 

Siųsk savo produktą ir mes sugalvosime jo sveikesnį pakaitalą!

 

13 Atsakymai to “Apie druską”

  1. cotiuks Says:

    tai taip iseina, kad keptos bulves - sveikas maistas?

  2. godute Says:

    tai taip iseina, kad keptos bulves - sveikas maistas?

  3. Heartbraker Says:

    labai megstu bulves, bet kazkaip man su jomis nesikusta ir taskas.

  4. jovitamix Says:

    Nu ten fainai išvada nuskambėjo apie "dietologą" Mr ATkinsoną, kuris numiro sverdamas 117 kg Vačia tai auksinė išvada. Tiksliai, pirma pasidomėkim akip atrodo dietą sukuręs personažas, tada daug kas išaiškės, kas blefuoja, o kas uto gyvena.

  5. fainulkajulka Says:

    As manau ,kad valgyti keptas bulves yra nesveika. Kepant bulves mes naudojame alieju,kuriuo bulves prisigeria ir pasidaro nemielos valgyti vien zinant tai, kad tai yra riebu. Patariu zmonems, kuriems padidejas rukstingumas nevertoti tokio maisto.

  6. andzela Says:

    Na taip , kur jau ne, 81 kcal zalioje bulveje, ar mes jas valgome? Ir valgome mes zinoma jas be nieko, viena virta va taip paimame ir valgome, tuomet sutinku, taip valgykime i sveikata;) bet prasideda, su mesa , ir dar keptos neaiskios kilmes aliejuje ar tai su kokiais nors padaziukais ir kita leberda.
    Virtoje bulveje, vitaminu vos ne nulis, jeigu tik is viso ju buvo gaminant po N.M, mineralai verdant isejo i vandeni, nu kas ten dar liko, aaaaa krakmolas, pagrindinis energijos saltinis, kurios jei neisnaudojam , virsta tik i lasinius, i nieka kita:)

  7. brashkyt3 Says:

    Jei jau diskutuojame apie bulves - tai 100 gramu bulviu yra tik 81 kcal:D.

    O ju bijo angliavandenius grieztai ribojanciu dietu salininkai.

    Taciau jau seniai irodyta, kad grieztai kazkokius produktus ribojancios dietos beveik 100 procentu yra neefektyvios. Izymiausias ju kurejas daktaras Atkinsonas mire sverdamas 117 kg.

  8. liepa Says:

    Jei jau diskutuojame apie bulves - tai 100 gramu bulviu yra tik 81 kcal:D.

    O ju bijo angliavandenius grieztai ribojanciu dietu salininkai.

    Taciau jau seniai irodyta, kad grieztai kazkokius produktus ribojancios dietos beveik 100 procentu yra neefektyvios. Izymiausias ju kurejas daktaras Atkinsonas mire sverdamas 117 kg.

  9. violeta_malinauskaite@yah Says:

    0kitur sako nesveikos bulves o as manau tai kad i savaite pora kartu galima papietaut keptom bulvem(be jokiu riebalu,geriausia virti su lupenomis)ir tik su darzovem valgykite;) sekmes jai norite sukusti jai ne tai bulves kasdiena galima valgyt ,tik su saiku!

  10. Alissaa Says:

    Kiek man zinoma, bulves sveikiausia valgyti garintas ir be druskos, prie ju greitai pripranti ir jos labai skanios - mes juk niekada nesudome bulviu kai verdame jas su " marskineliais ". Jeigu mes gerokai sumazintume druska, riebalus ir cukru tai
    mes tikrai butume ir lieknesni, ir sveikesni. O keptu bulvyciu ( jos tikrai skanios )
    paskanaukime tik per didziasias sventes . Linkiu visiems valios, kurios pati kartais
    pritrukstu !

  11. ghfgh Says:

    Taip. Bulvės ne tik sveikas, bet ir skanus maisto produktas, iš kurio galime pasigaminti gaugybę patiekalų.
    Man pačios skaniausios bulvės - iškeptos orkaitėje be jokiu riebalų. labai, labai švariai nuplauti su šepetėliu, perpjauti išilgai, sudėti ant skardos, pabarstyti druska ir kmynais. SUPER. SVEIKA IR SKANU. O JAU SU TROŠKINTAIS KOPŪSTAIS...NIAM, NIAM....

  12. natamfa Says:

    Taip, orkaitėje su lašeliu alyvuogių aliejaus iškeptos bulvės, o ypač šviežios su lupena - super sveikas maistas .

    O iš bulvių (o gal ir ne bulvių) miltelų pagamintos, iškeptos, po to sušaldytos, ir puse metų šaldiklyje prastovėjusios ir po to senuose taukuose gruzdinots bulvės free, tai iš vis ne maistas . Ir beje, ne veltui taip ant jų beria druską, kad užmušti skonį.

  13. natamf Says:

    tai taip iseina, kad keptos bulves - sveikas maistas?